Nagłówek artykułów

Warsztaty

Grupa "ORFEUSZ" online - zapraszamy.

Grupa musicalowa ORFEUSZ zaprasza utalentowane aktorsko, wokalnie i tanecznie dzieci i młodzież ze szkół podstawowych na zajęcia online.

Alternatywny opis filmu <Kliknij> /aby włączyć napisy wybierz: Ikonę ustawień, następnie Włącz napisy.

 

Grupa Musicalowa ORFEUSZ, zaprasza na otwarte zajęcia artystyczne w formule streamingu. Zorganizowane przy wsparciu  Burmistrza i Urzędu Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy.

Zaczynamy w sobotę, 23 maja, o godzinie 12.00, WARSZTATY WOKALNE poprowadzi Pani Magdalena Wieczorek.

Następne zajęcia – aktorskie Pan Jakub Wiszniewski poprowadzi już za tydzień, 30 maja, o godz. 12.30. Warsztaty odbywać się będą co tydzień!

Warsztaty NA ŻYWO dostępne będą pod poniższymi adresami:



Poniżej prezentujemy instruktorów, prowadzących poszczególne zajęcia.

Czarno-biały portret mężczyzny. Czarne włosy, ubrany w białą koszulke oraz czarną kurtkę skórzaną. Patrzy prosto w obiektyw. fot. Ewelina Petryka

Warsztaty artystyczne - "Roztańczona Kwarantanna" - warsztaty taneczne

Instruktor tańca Mirosław Woźniak (fot. Ewelina Petryka).

Zajęcia artystyczne i ruchowe z tańca w czasie pandemii mają szczególne znaczenie dla utrzymania równowagi psychicznej i fizycznej młodego człowieka. Młodzież poddana izolacji od grup rówieśniczych, zajęć pozaszkolnych, od swoich pasji, przeżywa ogromny kryzys.

Taniec jest świetnym antidotum o szerokim spektrum przeciwdziałania wszelkim
negatywnym wpływom kwarantanny.

  • Zmniejsza stres , dyskomfort związany ze zmiana stylu życia młodych ludzi;
  • Jest doskonałą formą rozrywki, wymaga koncentracji na działaniu, więc pozwala choć na chwilę zapomnieć o problemach, z którymi zmaga się obecnie młodzież (odseparowanie od grup rówieśniczych, napięta sytuacja w domu często związana z utratą zatrudnienia rodziców);
  • Wspiera rozwój fizyczny- wykonywanie choreografii, rozciąganie, wzmacnianie mięśni ma bezpośredni wpływ na tężyznę młodych ludzi, co pozytywnie wpływa na ich ogólne samopoczucie, w tym choćby na pewność siebie;
  • Warsztaty ruchowe, są również sposobem na kontynuację pracy z młodzieżą nad rozpoczętymi wcześniej projektami teatralnymi. W ten sposób podtrzymujemy formę młodych artystów, ale również wzmacniamy morale grupy.


Jako instruktorzy, cenimy również walor prospołeczny naszej grupy, chcemy przypomnieć dzieciom, że jako zespół musicalowy są cenną mikrospołecznością, która jest ze sobą blisko nawet w trudnych warunkach epidemii.



Zajęcia wokalne

Instruktorka zajęć wokalnych Magdalena Wieczorek (fot. Bartłomiej Muracki)

Zajęcia wokalne mają na celu rozwijanie potencjału muzycznego uczestników. Kontakt z muzyką sprawia, że młodzież lepiej funkcjonuje w sferze poznawczej i społecznej oraz rozwija kreatywność.

Nauka śpiewu uczy młodzież ekspresji emocji, sprzyja nauce komunikacji interpersonalnej i przyczynia się do podniesienia samoświadomości dzieci. Ponadto śpiew pomaga w rozładowaniu napięć, poprawia samopoczucie i zapobiega rozwojowi zaburzeń nastroju. Na zajęciach wokalnych stawiamy na indywidualne podejście do każdego uczestnika, staramy się dopasowywać ćwiczenia i repertuar do potrzeb i możliwości uczestników. Metoda łączy elementy różnych technik wokalnych sprawdzonych w pracy scenicznej. Efektem bezpośrednim uczestnictwa w zajęciach jest opanowanie utworów wokalno-muzycznych, które mogą być prezentowane publiczności.

Na zdjęciu wokalistka trzymająca mikrofon w ręku. Bliskie zbliżenie. Wokalistka ma krótko scięte włosy. fot Bartłomiej Muracki

Magdalena Wieczorek

Wokalistka, trener emisji głosu i interpretacji piosenki, psycholog

Absolwentka wydziału wokalnego Szkoły Muzycznej II st. Im. F. Chopina w Warszawie, mgr Psychologii SWPS, certyfikowany trener Europejskiego Centrum Edukacji Wokalnej i Voice and More.


Uczestniczyła w szkoleniach:

  • Physiological Voice Training w/ Dr Huberta Noe - prowadzone przez Magdę Sekułę Lemberger i Dominikę Płonkę;
  • Szkolenie Terapia posturalna i twarzowo – czaszkowa a głos;
  • Szkolenie Pocket Vox prowadzone przez Sonię Lachowolską;
  • Szkolenie prowadzone przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Sztuki Wokalnej Natural Voice Perfection i wielu innych...


Pracowała m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, Miejskim Ośrodku Kultury w Piasecznie, Bielańskim Ośrodku Kultury w Warszawie, Szkole Muzyki Rozrywkowej Muzowia, Broadway Musical School, obecnie także w szkole wokalnej Voice and More. Wokalistka, autorka tekstów i muzyki w zespołach m.in. Le Blue, Odo Irawo, aktualnie Same Suki. Laureatka konkursów muzycznych „Pamiętajmy o Osieckiej”, „Mufka”. Wraz z zespołem Same Suki zdobyła nagrody na festiwalach: „Nowa Tradycja” (Nagroda specjalna, Polskie Radio – Warszawa 2012), „Złota Fujara – Dragon Folk Fest” (I miejsce, Poznań 2013), "Mikołajki Folkowe"; (II miejsce w konkursie scena otwarta oraz nagroda publiczności, Lublin
2013), Transvocale (najciekawszy polski zespół 2014, Frankfurt). Występuje także z baletem dworskim „Cracovia Danza” w spektaklu „Wesele w Ojcowie”.




Konspekt zajęć aktorskich online dla dzieci

Instruktor zajęć aktorskich Jakub Wiszniewski (fot. Justyna Chowaniak)

Czarno-biały portret mężczyzny. Czarne włosy i biała koszula. fot. Justyna ChowaniakOgólnym założeniem spotkań teatralnych dla dzieci jest rozwinięcie ich wyobraźni, poszerzenie świadomości ciała, nauka interpretacji tekstu, poprawienie artykulacji mowy i dykcji oraz wydobycie potencjału twórczego poprzez różne ćwiczenia i zabawy.

Zajęcia będą odbywać się indywidualnie lub w grupie (3-6 osób), w zależności od tego jaka ilość dzieci zgłosi się do udziału w warsztatach. Będą się one odbywały przy pomocy ogólnie dostępnych aplikacji i platform przeznaczonych do działań on-line (np. Zoom lub Meet).

Przykłady poszczególnych zajęć:

  • Ćwiczenia artykulacji i dykcji - proste, krótkie ćwiczenia rozwijające aparat mowy;
  • Nauka głośnego i wyraźnego mówienia, np. „powtórz bez błędu” - celem zadania jest staranne powtórzenie zdania wypowiedzianego przez prowadzącego;
  • Ćwiczenia pamięciowe, np. wyliczanki;
  • Doskonalenie własnych wypowiedzi, np. samodzielne układanie zdań z obrazka połączone z próbą układania zdań rozwiniętych;
  • Zabawy naprężające i rozluźniające ciało - ćwiczenia mające na celu poszerzenie świadomości ciała;
  • Zabawy kształtujące koncentrację - celem tego ćwiczenia jest skupienie uwagi dziecka na danym zadaniu lub zabawie;
  • Zabawy pantomimiczne - dziecko tworzy ruchem lub gestem proste czynności. Przykładem może być zabawa kształtująca wyobraźnię pt. „magiczna skrzynia”: Na środku sali stoi wyobrażona magiczna skrzynia, każdy uczestnik podchodzi do niej i wyciąga ze środka wymyślony przez siebie przedmiot. Po czym ruchem ciała próbuje przedstawić co wyciągnął;
  • Zabawy kształtujące interpretację głosu. Przykładową zabawą jest ćwiczenie pt. „wypowiedz zdanie” - każde dziecko przygotowuje krótkie zdanie, na sygnał prowadzącego  każdy wybiera sobie jakąś osobę i mówi do niej przygotowane zdanie. Ponieważ w tym samym czasie mówią wszyscy należy tak wypowiedzieć zdanie, żeby było zrozumiałe dla  odbiorcy;
  • Gry dramatyczne z tekstem, np. dubbing - dziecko układa dialog do obserwowanej sytuacji. Zabawy twórcze, np. etiudy grupowe zadawane przez prowadzącego. Przykładowym ćwiczeniem jest inscenizacja równych zawodów (kelner, krawiec, kucharka, malarka, etc.);
  • Zabawy inspirowane tekstem literackim, np. wykorzystywanie wierszy w celu nauki interpretacji tekstu.

Wiemy że Państwa dzieci są obecnie mocno obciążone nauką online. Nasze spotkania teatralne mają na celu rozwój poprzez zabawę, naukę kreowania i improwizacji. Docelowo chcielibyśmy stworzyć z grupą dzieci spektakl, który zostanie zarejestrowany online.

Zajęcia aktorskie (fotka podpisana Instruktor zajęć aktorskich Jakub Wiszniewski wraz z nazwiskiem fotografki + opis zajęć aktorskich)


Celem uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z kierownikiem zespołu - Marią Szreder, tel. 604 471 337, mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Zapisy także możliwe przez stronę SDK w zakładce WARSZTATY.